Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhledávání korespondence ve stereosnímcích tváří
Klaudíny, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou 3D skenovania ľudských tvárí. Väčšina súčasných systémov pre skenovanie tvárí využíva projekciu vzoru. Cieľom diplomovej práce je vyvinúť 3D skenovací systém pre tváre založený na pasívnej stereoskopickej fotogrammetrii. Fotografie tváre s vysokým rozlíšením sú zachytené párom kalibrovaných fotoaparátov. Predspracovanie snímkov pozostáva z odstránenia deformácie optickým systémom, rektifikácie obrazového páru a extrakcie tvárovej časti. Dôraz je kladený na párovanie stereosnímkov. Tri rôzne prístupy k vyhľadávaniu korešpondencie v stereosnímkoch sú prezentované - lokálna technika, globálna technika používajúca rez grafom a hybridná technika spájajúca predošlé dve. Nakoniec je 3D model zrekonštruovaný z nájdenej korešpondencie. Výsledky ukazujú, že kvalitné 3D modely tváre môžu byť získané napriek tradičným ťažkostiam s párovaním stereosnímkov tváre bez vzoru. Taktiež je možné udržať výpočtové nároky na akceptovateľnej úrovni, hoci majú spracovávané snímky vysoké rozlíšenie.
Odhad obličeje z řečového signálu
Kyjonka, Mojmír ; Matějka, Pavel (oponent) ; Plchot, Oldřich (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou rekonstrukce obličeje na základě hlasu. V rámci této práce je prozkoumán současný stav této problematiky a následně je natrénován model pro generování obličeje z krátké audionahrávky. Natrénovaný model vychází z práce "Reconstructing faces from voices", jenž je založen na architektuře GAN. V této práci byly použity datasety VGGFace, VoxCeleb. Pro účely bakalářské práce byl vytvořen malý audiovizuální dataset česky mluvících osob. Práce je implementovaná pomocí skriptovacího jazyka Python s využitím knihovny PyTorch.
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.
3D rekonstrukce obličeje z 2D snímku
Karhánek, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Částek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnými přístupy k 3D rekonstrukci obličeje z 2D snímku. Jsou zde popsány způsoby analýzy vstupního snímku, jako lokalizace obličeje a obličejových rysů, ze kterých rekonstrukce vychází. Dále je čtenář detailněji seznámen s modifikačním modelem, který je základem většiny zmíněných metod, jeho vytvořením z databáze statistických dat a použitím při rekonstrukci. Obsahem je také popis implementace algoritmu využívajícího tento model.
Odhad obličeje z řečového signálu
Kyjonka, Mojmír ; Matějka, Pavel (oponent) ; Plchot, Oldřich (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou rekonstrukce obličeje na základě hlasu. V rámci této práce je prozkoumán současný stav této problematiky a následně je natrénován model pro generování obličeje z krátké audionahrávky. Natrénovaný model vychází z práce "Reconstructing faces from voices", jenž je založen na architektuře GAN. V této práci byly použity datasety VGGFace, VoxCeleb. Pro účely bakalářské práce byl vytvořen malý audiovizuální dataset česky mluvících osob. Práce je implementovaná pomocí skriptovacího jazyka Python s využitím knihovny PyTorch.
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.
3D rekonstrukce obličeje z 2D snímku
Karhánek, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Částek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnými přístupy k 3D rekonstrukci obličeje z 2D snímku. Jsou zde popsány způsoby analýzy vstupního snímku, jako lokalizace obličeje a obličejových rysů, ze kterých rekonstrukce vychází. Dále je čtenář detailněji seznámen s modifikačním modelem, který je základem většiny zmíněných metod, jeho vytvořením z databáze statistických dat a použitím při rekonstrukci. Obsahem je také popis implementace algoritmu využívajícího tento model.
Vyhledávání korespondence ve stereosnímcích tváří
Klaudíny, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou 3D skenovania ľudských tvárí. Väčšina súčasných systémov pre skenovanie tvárí využíva projekciu vzoru. Cieľom diplomovej práce je vyvinúť 3D skenovací systém pre tváre založený na pasívnej stereoskopickej fotogrammetrii. Fotografie tváre s vysokým rozlíšením sú zachytené párom kalibrovaných fotoaparátov. Predspracovanie snímkov pozostáva z odstránenia deformácie optickým systémom, rektifikácie obrazového páru a extrakcie tvárovej časti. Dôraz je kladený na párovanie stereosnímkov. Tri rôzne prístupy k vyhľadávaniu korešpondencie v stereosnímkoch sú prezentované - lokálna technika, globálna technika používajúca rez grafom a hybridná technika spájajúca predošlé dve. Nakoniec je 3D model zrekonštruovaný z nájdenej korešpondencie. Výsledky ukazujú, že kvalitné 3D modely tváre môžu byť získané napriek tradičným ťažkostiam s párovaním stereosnímkov tváre bez vzoru. Taktiež je možné udržať výpočtové nároky na akceptovateľnej úrovni, hoci majú spracovávané snímky vysoké rozlíšenie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.